Saturday, September 18, 2010

Camane aku celebrate cuti 1 Malaysia?? [1]

Well, agenda bermula agak tengahari sebab pagi aku malas nak keluar. Pagi-pagi lagi Paiju da message aku ajak tengok wayang, sangap katanya. Tapi aku banyakla pulak agenda today so macam tak sempat je dating. Agak frust juge sebab lama tak dating dengan beliau.Tsk.

So dalam tengahari aku bersiap memakai baju kebaya merah hati *ehem~* dalam hati "kalau si dia tengok ni gerenti jatuh hati kali ke namblas", sedang syiok berangan sambil senyum sumbing tiba-tiba mama menjerit suruh aku ke Giant beli kuih. .Terus hilang kotak-kotak awan atas kepala aku yang macam kotak awan kalau korang baca komik tuh. Sedare-mare nak datang kata Mama. Alamak, macamane ni..aku dah janji nak pergi 3 open house! Terpaksa jadi sedara yang durharka hari itu. Tak melengah masa, aku terus je melompat pergi Giant bersama adik perempuan aku mencari kuih yang mahal-50sen sebijik...Gile cekik darah.................

Otw ke Giant, si dia call. Ah sudah! tangan si dia pulak ade ura-ura cam patah! So aku rushing balik, mekap sesegera yang mungkin..Tapi nampak cam cincai-boncai pun ade.Haih. Tiba tiba..ah Sudah, family makcik datang sudah! Sempat salam-salam and minta maaf sebab kene keluar,then berdezupppp ke rumah si dia bersama sebungkus nasi ayam yang sempat dibeli di Giant tadi. Tu diaaa heroin dah sampaiiiii~ nenongg nenongg....Geli mat mat mattt~

Rasa simpati mencurah-curah meruntun bila sampai-sampai je tengok si dia dengan muka keperitan yang amat sangat merah-merah menahan sakit sambil tangan menuam ais. Rase macam kalaulah aku ni tukang urut kan best, time tuh jugak aku tarik tulang dia kasi betul .Hahaha giler! After that sesi pujuk-memujuk bermula ..aku ler pujuk si dia nak hantar ke klinik gi X-Ray. Tapi si dia cam biasa degil takmau, nak rehat dulu. Aku pun pasrah and biarkan nak tengok sampai bila kedegilan orang sakit nih. Hehe. So oklah after teman si dia makan, aku pergi beraya 2 buah rumah sambil hati resah mengingatkan si dia...*huih, jiwang kau ni nyah~*.Macamana tak resah, baru kejap tadi aku susah hati tengok tangan si dia dah agak bengkok.

630pm-sesudah aku senang hati makan 'Deng-Deng' di rumah Shakila di shah alam, aku cek hp yang aku tinggal kankat ruang tamu,ah sudahhhhhhh,4 missed calls dari si dia. Ni semua Deng-Deng punya pasal sampai aku ter abaikan hp! Cis memang dasar kuat mencekik aku ni!

-bersambung-

No comments: