Saturday, September 18, 2010

Camane aku celebrate cuti 1 Malaysia?? [2]

hen aku call si dia semula..

Si dia: I kat klinik ni nak x-ray,tak tahan sakit.
Aku: sape drive?
Si dia: I drive.
Aku: Hahhhhhhhhh?

AH sudahhhhhhhh..tangan patah sebelah pun ade hati nak drive???? hati dah tak tenang sangat, terus bedezupppppppp ke Klinik Anis-servis-lembab kat Seksyen 2. Giler kau...macam nak terbang kereta aku bawak..dengan bantai jalan sebab tak sure jalan pulang. Main agak-agak aje..Dari klinik gi patah balik rumah si dia kejap. Mujur ada kawan,ekin [thanks a lot beb!] , so dia yang tolong aku bawak balik kereta aku ke rumah si dia sementara aku drive kereta si dia, then aku hantar ekin ke kereta dia yang parking dekat dengan area rumah aku then kitorang terus ke Hospital UM untuk further check-up.

So aku kene batalkan hasrat nak mentekedarah dan beronggeng mak limah di malam hari itu.Tapi otw ke hospital rakan-rakan sungai buloh sudah mula call and message tanya if aku datang ke open house malam tu. Awwww...so sweet kan kawan-kawan aku nih? Thats why ai lap yu ol very seterong~ Paling terharu ialah bila kawan-kawan siap suruh inform dorang aku nak gerak dari rumah pukul berapa so diorang boleh budget sampai time yang sama dengan aku. Aku terharu ni,tengok hidung dah merah-merah.Bamboo riverians sentiasa di hatiku,dulu,kini, dan selamanya. Tsk.Korang memang terhebat,terbest dan segala ter lah.

Kawan: Ko da gerak?
Aku: Sorila aku emergency ni tak boleh datang
Kawan: WWWWHHHAATTTTT??!!!!!!!!!!!

*pekak sebentar.. >.<' ..kot ye pon toksahla jerit, aku dahla tengah drive, kang tak pasal-pasal dari sorang ke hospital, dua-dua masuk hospital plak...huhu

Oh masetu aku talk and drive.Sile jangan contohi perangai aku. HaHaHa.Eh banyak pulak iklan,sambung cerita....

So kesimpulannye meh aku nak sarankan, SILE JANGAN PERGI HOSPITAL KERAJAAN. Giler...menunggu dari 8pm to 3am...7jam kitorang bertapa kat sana. Dari si dia sakit tangan, aku pulak sakit vontot..kebas-kebas. Ngehehehe. Doktor pakar tulang takde time tu...sebok beraya kot. Memang hanginla dibuatnye..Kalau ikut hati mau jek aku bertukar jadi kaler hijau ala hulk serang staff situ..dahla orang tak ramai. tapi di sebabkan nak maintan ayu berkebaya punye pasal, aku duduk diam-diam sambil menenangkan si dia yang dah menggigil-gigil,bibir ketaq-ketaq,suhu badan pun dah tak betul, tangan dah biru. Tak ke kesian? Sampai hati diorang biar kan intan-payung-permata-hijrah aku ni kesakitan? Gile ke ape..........Akula hampir nak gile pikir idea ape nak bercerita and buat lawak kat si dia. "Laughter is the best medicine". Memang la betul, tapi malangnye aku bukan sarkas.Haih. Penat kot pikir idea-idea baru untuk bazir mase 7 jam. Walau aku penat giler+ngantuk giler, aku tetap berpok-pek-pok-pek sampai si dia buat muke malas nak layan sebab layan sakit tu lagi stim. Tapi usaha tangga kejayaan, aku gigih jugak berlawak-lawak sesekali, bila tengok dia senyum atau gelak, rasa lega sikitla...eh eh asal jiwang plak ni? Kalau die buat muke tekanan perasaan, aku pun mula suruh dia senyum and nyanyi-nyanyi depan dia - 'demiiii cintakuuu padamuuuuu~~". Tu je pun ayat yang aku tau, ade hati nak nyanyi,ceh. Ahahaha.. Mesti tekanan je si dia dapat gepren cam aku nih. Haih. Aku pun tumpang simpati seketika.

After 7 hours of waiting,setel semuanya. Si dia pulang dengan simen di tangan..balik singgah Mc'D sebab kitorang belum dinner lagi...Perut aku dah tak berdaya nak berbunyik dah...Bila perut lapar, aku banyak cakap....sebabnye aku nak elak perut berbunyik dan kantoi orang dengar. Hahaha..plan kene baekkkk punyer~ Kat hospital aku hanya sempat beli roti dan air je mase kitorang menunggu sebab takut diorang panggil tapi kitorang khusyuk mencekik. Oh ya,ade sekali tu si dia tak tahan tunggu 3jam,then masuk tanya staff,diorang buat lawak bodoh cakap diorang dah 3kali panggil tapi pesakit tak datang. Aku dah bengang time tu..dah sah-sah kitorang duduk antara paling depan, takkan telinga kitorang cicir kat tepi jalan kot.........Ngantuk pulak jangan cakapla...kalau boleh aku nak bentang tilam kat lantai hospital tu, boleh golek-golek. Tapi takleh tutup mate lama-lama,kot contact lens akukering or tercabut kang, memang tak balikla kitorang jawapnye..yolah,si dia udah bersimen tangan..

So itulah cmane aku spent cuti 1 Malaysia...


No comments: