Saturday, September 4, 2010

Nyum nyumm~!-Roti Pisang the Story.

Sepanjang 25tahun aku hidup di muka bumi ni, tak pernah terlintas nak makan roti pisang. Have you ever tried it? Its just like roti canai tapi ade taste pisang in it. I was always like- heh, roti pisang? Apasal cam kelakar je?

But yesterday ialah hari permulaan bagi segalanya. Gile heaven kot roti pisang tu.. aku try kat section 7, Shah Alam..ada satu kedai mamak kat area Nasi Ayam Mancongkam tu...kedai mamak tu tengah-tengah deretan kedai. Oh, of course la antara sebab musabab nyer ditambah dengan perisa kasih sayang oleh 'si dia'. Tapi serius,memang serius sangat heaven roti pisang tu sampai serius ke hari esoknya aku craving nak makan lagi..Ha tengok, berapa kali aku sebut serius di situ,kalau korang tak pegi makan jugak roti pisang tuh,serius aku taktau nak cakap ape dah.

So try la kat mamak area seksyen 13 .Tapi........tak heaven langsung...memang kecewa habis. Bila kecewa jek pasti tak habis. Bila tak kecewa macam semalam, makan pun habis sampai licin.Errk. So pasni berangan nak makan lagi. Si dia dah macam tetau jek I suke, tadi malam siap pancing aku "Japgi kite gi makan roti pisang eh?". HAMBOIH senangnye nak pujuk eh...hidang roti pisang jek aku dah tersenyum, tak aci. Gendang-gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati. erkk.

Heh. Berbalik pada story memula....roti pisang yang kelakar ke aku yang kelakar sebenarnye? -_-"


Location : Khalifah Restaurant, Seksyen 7, Shah Alam
Stars: 4.5 out of 5 (just untuk roti pisang yekkkk)

No comments: