Friday, April 29, 2011

Kegilaan yg menggilakan aku- addicted kat Masterchef tv series !



Waghhhhh...!! gilenyeee!! gilenyee!! camane tak gile..tiap kali tengok Masterchef jek klua maknan sedap-sedap.....tergugat iman aku. Tiap kali tengok je sure kene saing dengan makanan dalam tangan aku. Sanggup pause Astro , dan turun dapo cari makanan kottt. *apakah??*


Juara Masterchef US- Whitney Miller,22 tahun. (peserta pertandingan yang termuda). Dahla cantik, berbakat plak tu. Asal aku bukan camtu eh? *tetibe..*. Haih, aku dedua gagal. Haih.


Juara Junior Masterchef Australia- Isabella(izzy) ,12 tahun, bersama hidangan terakhir dalam pertandingan. Izzy sangat cool time memasak. Best tengok! Specialty beliau ialah Italian Cuisine.


Edisi pemilihan Top 20- Isabella dan her twin sister, Sofia.
Diorang merancang nak bukak restaurant sendiri yang akan diberi nama Is-Sofia. Cute ey?


Aku sangat envy dengan dua orang ni. Mereka ialah juara kepada Junior Masterchef Australia (Isabella) dan Masterchef US (Whitney Miller). Dan dua orang ni memang aku sangat tunggu-tunggu kemunculan diorang. Tak tersangka jadi winner plak dedua nye.

Walau aku bukan pro memasak, tak sangka aku akan jadi begitu khusyuk sampai macam nak lekat muka kat tv tiap kali tengok diorang ni memasak. Sangat pro ok! Diorang juga telah berjaya membuatkan aku sanggup rakam bila tertinggal episod (terimakasih Astro Beyond!) mengalahkan menonton rancangan membuat kuih raya yang dihost oleh Chef Wan tiap kali raya nak tiba.

Tapi yang peliknye aku tak jugak pro masak walau suke tengok rancangan masakan. Cane tuh? Bolehla masak family...dan juga untuk bakal suami. Eh, tak sangka tergatal pulak.. *malu*. Dulu time belajar masa degree pon almost everyday masak sendiri tau [walau time nak mintak resipi kat mama tu, mukadimahnye harus kene bebel dulu sebab selalu dulu lari time masak. mwahahaha. Hey, aku bukan taknak masak tapi selalu kene jadi tukang basuh pinggan ajew,camane tuh?? mak aku masak sangat cepat ok.].Tapi kalau nak masak ala chef 5 stars memang tak boleh lagilaaa kannn...


Hurm... kenapa takde pertandingan merasa makanan? Dah tentu aku sanggup berebut sampai potong barisan time nak ujibakat semata-mata nak jadi peserta..hurrmmmph.


Note: sekarang Astro tengah cari peserta untuk Masterchef Malaysia. Anyone interested?? Jom test kat aku dulu bagi aku komen dulu..egegegege

-Keratan akhbar mengenai MasterChef Versi Malaysia


No comments: