Sunday, January 16, 2011

Garfield Injured :'(

Nak dijadikan cerita, after pulang dari dinner bersama Mr.Rider, aku terus masuk bilik kat belakang dapur untuk gosok baju-baju sambi menunggul baju dibasuh oleh washing machine (hehe). Dlm 45minutes tunggu,masa untuk jemur kain...tetibe... Eh,darah segar apeni meleleh-leleh kat atas lantai? cek punye cek...lantai belakang dapur penuh dengan darah segar. Cek lagi, kerusi kat belakang sangat banyak darah.

AH SUDAH! terus berdezup aku menjeri
t panggil nenek untuk membantuku dalam misi mencari kucing-kucingan. 2 kucing dah dapat ditangkap. Dah tunggang-terbalikkan badan,siap nganga-nganga kan dorang, ok takde kesan darah. Aisey, ade 1 lagi missing kucing, GARFIELD. Terus cari jejak darah & jumpa!! Nak tangkap sikit punye susah....macamana tak susah,dia dah takut dengan orang.Aku tengok jaw die dah drop sampai tak boleh tutup mulut. Kesian..nenek aku dah start nangis sebab kesian. Garfield si pen-manja dan pen-jeles kalau aku main-main dengan kucing lain ok. Dulu memang berlagak gile..sekarang super-manja...Dah dapat tangkap,misi mencari hospital 24jam.

Time ni baru dapat tangkap. Kesian darah meleleh-leleh :'(

Waktu tu ialah pukul 1130pm. Lama jugak nak cari coz kol-kol takde orang angkat. And kol kat pekeliling tu plak dorang nak deposit 500. WEH,agak-agakla tetengah malam buta ni mana nak korek duit?? SO after carik2,kitorang decide gi HOSPITAL VETERINARY JALAN GASING, PETALING JAYA. Service bagus, deposit RM200 jer.
Otw gi klinik-dari rumah die dah start ngiau2 which aku la selalu bercakap dengan die kasi die cakap. karang die 'jalan' plak..takut jek....Ade 1 time tu tetibe die senyap padahal before tu sangat bising. Aku dah cuak giler.Terus suruh adik aku kacau die suruh bangun. Rupenyer die tido jap. Lu bikin gua suspen je la gapil~! So kesudahannye garfield kene admitted kat hospital tu..sian die...dan misi mencari punca die berdarah tu bermula sebaik saja sampai rumah... Doktor suspect die kene langgar or terjatuh dari tempat tinggi.

More pictures after this..jangan seriau bila tengok ok..amaran awal.

No comments: