Tuesday, April 12, 2011

Women with cars, take note of this!


1) BATTERY JUMPER CABLE


Girls, listen to this - selain cermin mate besar gabak yang boleh diguna sebagai pelindung cahaya matahari juga untuk mengcamwhore-kan-diri saat bosan, satu benda yang penting yang bagi I perlu diletak di dalam setiap kereta ialah battery jumper cable. It looks like this:Boleh didapati di semua Hypermarket. Harga dalam RM20-RM30

Seriously jumper ni tersangat berguna di saat memerlukan. Of course la untuk pakai jumper ni perlukan bateri kereta yang dah mati sepenuhnye. Banyak sebab bateri kereta mati..antara sebab senang ialah korang dengan riang-ria bersemangat waja nak bershopping sakan,park kereta lalu terus menerjah segala kedai yang ade, kemudian pulang ke kereta,try on engine tapi takleh on sebab terlupa nak off lampu kereta rupenye. Ha gituuu. Lalu penyelamat paling unggul tatkala itu ialah jumper ini sebelum korang pergi melawat abang workshop jika perlu..Tak perlu lagi terkial-kial call orang mintak datang selamatkan korang...dan kalau orang tu sengal, die pun takde jumper, pon die akan terkial-kial meminjam/beli jumper.



Sejak ade jumper ni, I dah menyelamatkan nyawa beberapa biji kereta termasuk kereta I sendiri yang kekadang rase nak je tukar keta, sesuketi kau je nak down! Pernah juga ia menyelamatkan kereta member yang stuck di atas puncak genting tatkala kami sedang berkursus.So kalau travel jejauh pon insyaAllah jumper ini akan jadi penyelamat sementara. Oh ya, selain jumper, sile tahan mana-mana kereta untuk dijadikan pengalir cas. Egegege. Sile belajar untuk sambungkan juge ye!


So ladies, pasni korang boleh tunjuk lagak sikit kalau kereta down. Kalaupun tak reti sambungkan pun, at least ada jumper dalam kereta dah membuatkan kaum lelaki teruja dengan kebijaksaan anda...Respon selalu I terima: "uish,ko ada jumper???". I pun macam..telingakuali betul, takleh ke pompuan ada jumpe?ape yang pelik sangat? So pasni at least takdelah kaum pompuan dicop - ade kereta tapi tau bawak jek..benda lain taktau.


2) FIRST AID KIT

Benda lain yang penting ialah First Aid Kit. Mine is yang mini punye. So cuteee yet sooo useful u know! Bila encik boifren patah tangan aritu, I dengan gaya pro terus meraba bawah kerusi untuk mencari my mini First Aid. Bila ada orang luka, I dengan lelaju terus capai plaster dalam tu. Bila I pening while travelling, terus capai panadol. Plaster,bandage, minyak cap kapak, panadol, gunting.. semua ade.. SO if travel jejauh or kalau nak campi
ng ke ape, just grab my Mini First Aid. Tak rugi pon beli. Jangan kedekut untuk benda yang baik.

U can get it from Guardian / Vitacare or any pharmacy. Mine punye harga Rm9.90
[diskaun maa].. Soooo cheapppp!



Ada apa-apa lagi bahan penting yang diperlukan dalam kereta tak? Jom share sesama ladies~

2 comments:

ROI said...

fire extinguisher (pemadam api)
peti sejuk! hehehe

Jom bca!
http://mibas.blogspot.com/2011/04/ragam-pilihan-rayaadeeeiiii.html

Eza said...

hoh? baik bwk rumah je sumbat dlm keta! hahaha