Saturday, January 29, 2011

Dafi Vs Mawi

Nenekku : Dafi..Dafi jangan nakal-nakal tau nanti tersangkut lagi dagu.
Aku : Dafi? *cube membayangkan rupe Dafi tersangkut dagu. Hmmmmm*

.......................................................................................................................................

Nenekku: Mawi ni bagus la duduk diam je.. Dafi cube jadi macam Mawi. Janganla asyik terjilat sana-sini nanti terjilat entah ape-ape lagi ntah.
Aku : Mawi???? *jilat? ok tak tergamak nak bayangkan.erkk.*


*

*

*

*

*


*



Dafi- seekor kucing oren yang bernama sebenar Garfield
Mawi- seekor kucing itam putih yang bernama sebenar Smokey.


Aku macam mushkil seketika. Nenek aku ni peminat fanatik Akademi Fantasia ke? *garu kepala*. Hamboih,diam-diam ye nenek..padanla dulu selalu sms. Entah-entah busy AFUNDI Mawi dengan Dafi kot?? heheh.

Ok ok..aku paham Garfield ade dekat-dekat bunyik Dafi. Tapi Smokey......? Mawi??? errr..dah tau dah sah-sah nenekku peminat AF nih!

Note : Selain Mawi, nenekku kekadang panggil si smokey Snowy@Nawi. Garfield pulak boleh jadi Dafi@Gaffi. Hentam jela labuuuu.Comel je. Bila die rancak bercerita perihal Dafi dan Mawi, aku jadi blur kejap. hehehe

No comments: